Arendal videregående skole - ElevbibliotekX

Grip teksten [Læremidler-ikke-i-bruk]: norsk vg3
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Grip teksten [Læremidler-ikke-i-bruk]: norsk vg3
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Eier
  • ARENDAL VGS
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2008
Noter
  • Dette er tredje bind av norskverket. Bokens fire første kapitler omhandler kultur- og litteraturhistorie fra 1700-tallet frem til i dag, med hovedvekt på det moderne prosjekt. I de tre neste, som dreier seg om språklige emner, belyses blant annet den norske språkdebatten fra 1830-årene til i dag, nasjonsbygging gjennom språkplanlegging og samfunnets behandling av språkminoriteter. Det nest siste kapitlet gjennomgår praktiske ferdigheter, og viser hvordan man kan tolke ulike tekster, med spesiell vekt på retorisk analyse av argumenterende tekster og analyse av adaptasjon fra bok til film. Den siste delen av boken, Grip tekstene, er en samling tekster som belyser de ulike periodene og stilretningene, og som representerer ulike sjangrer. Med oppgaver. Innbundet
ISBN
  • 82-03-33429-6
  • 978-82-03-33429-0
Tilgjengelige
  • 2/3
Venteliste
  • 0 (0)
*000      am
*00111780
*007  
*008080111s2008            r         0 mul 9
*020  $a82-03-33429-6$bib$cGave
*020  $a978-82-03-33429-0$bib$cNkr 530.00
*025  $a9788203334290
*040  $aDen norske Bokdatabasen AS
*0821 $a439.82$zh
*10010$aDahl, Berit Helene
*24510$aGrip teksten$bnorsk vg3$bstudieforberedende utdanningsprogram$bIkke i bruk$hLæremidler-ikke-i-bruk
*250  $a1. utg., 2. oppl.
*260  $aOslo$bAschehoug$c2008
*300  $a480 s.$bIllustrert
*511  $afor Dahl, Berit Helene;for Engelstad, Arne;for Engelstad, Ingelin;for Halvorsen, Ellen Beate;for Jemterud, Ivar;for Torp, Arne;for Zandjani, Cathrine
*520  $aDette er tredje bind av norskverket. Bokens fire første kapitler omhandler kultur- og litteraturhistorie fra 1700-tallet frem til i dag, med hovedvekt på det moderne prosjekt. I de tre neste, som dreier seg om språklige emner, belyses blant annet den norske språkdebatten fra 1830-årene til i dag, nasjonsbygging gjennom språkplanlegging og samfunnets behandling av språkminoriteter. Det nest siste kapitlet gjennomgår praktiske ferdigheter, og viser hvordan man kan tolke ulike tekster, med spesiell vekt på retorisk analyse av argumenterende tekster og analyse av adaptasjon fra bok til film. Den siste delen av boken, Grip tekstene, er en samling tekster som belyser de ulike periodene og stilretningene, og som representerer ulike sjangrer. Med oppgaver.
*590  $aib
*591  $aInnbundet
*594  $ab/n
*595  $aBokmål/Nynorsk
*596  $a20080414085529_mona
*596  $a150074538
*650 1$aNorsk
*650  $aLærebøker
*653  $aNorsk$bGrunnbøker$dVg3$fVideregående skole$gL 2006
*70010$aEngelstad, Arne$d1945-$eforfatter
*70010$aEngelstad, Ingelin$eforfatter
*70010$aHalvorsen, Ellen Beate$eforfatter
*70010$aJemterud, Ivar$eforfatter
*70010$aTorp, Arne$d1942-$eforfatter$jAust-Agder
*70010$aZandjani, Cathrine$eforfatter
*850  $aARENDAL VGS
*945 1$hLærebok
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex2Tilgjengelig Barbu - ElevbibliotekBib. kontor
Ex3Underveis mellom bibl. enheter Tyholmen - ElevbibliotekKontor 439.82
Ex4Tilgjengelig Læremidler