Forfatter
Tittel Skolen som oppdrager og kunnskapsformidler: en studie av skolen som sosialiseringsagent i to lokalsamfunn sett fra elev-, foreldre- og lærerperspektiv
Medansvarlig
Språk
Eier
Klassifikasjon
Emne
Serie
Serienummer
År
Noter På omslaget: Skolen som kunnskapsformidler og identitetsdanner i moderne lokalsamfunn
Denne undersøkelsen retter søkelyset mot skolen rolle som sosialiseringsagent i to lokalsamfunn i Finnmark, et kystsamfunn og et fjordsamfunn. Sentralt står spørsmålet om hvilke utfordringer skolen står ovenfor når det gjelder elevenes kunnskapsutvikling, og om hvordan skolen kan bidra til å legge forholda til rette for positiv identitetsdanning gjennom kunnskap og læring i skole og lokalsamfunn. Har litteraturliste.
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*0012948
*008980220 no a a 00nob
*082 $a303.32$zh
*082 $a370.19
*10010$aHovdenak, Sylvi Stenersen
*24510$aSkolen som oppdrager og kunnskapsformidler$ben studie av skolen som sosialiseringsagent i to lokalsamfunn sett fra elev-, foreldre- og lærerperspektiv$cSylvi Stenersen Hovdenak ; utgitt av: SUFUR ; illustrert av: Harry Johansen
*260 $aKarasjok$bDavvi Girji$c1996$x722
*300 $a101 s.
*440 0$aKunnskapsbilder$v5
*500 $aPå omslaget: Skolen som kunnskapsformidler og identitetsdanner i moderne lokalsamfunn
*520 $aDenne undersøkelsen retter søkelyset mot skolen rolle som sosialiseringsagent i to lokalsamfunn i Finnmark, et kystsamfunn og et fjordsamfunn. Sentralt står spørsmålet om hvilke utfordringer skolen står ovenfor når det gjelder elevenes kunnskapsutvikling, og om hvordan skolen kan bidra til å legge forholda til rette for positiv identitetsdanning gjennom kunnskap og læring i skole og lokalsamfunn. Har litteraturliste.
*650 $aGrunnskolen
*650 $aFinnmark
*650 $aSosialisering
*70010$aJohansen, Harry$eIllustratør
*850 $aARENDAL VGS
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening